sv. Jan Křtitel / so 24. červen 2017

Oslavujeme jeho příchod na svět. Svým narozením otevřel svému otci ústa, která ... (pokračování)

Holandský kardinál říká, že by mohla být zapotřebí papežská encyklika o genderové teorii

Šíření genderové teorie vyvolává zmatek u mnoha katolíků, takže možná bude nutno vytvořit významný dokument, který by uvedl na pravou míru omyly této ideologie, řekl holandský kardinál. Kardinál Willem Eijk z nizozemského Utrechtu řekl, že by „mohla být nutná“ papežská encyklika nebo jiný autoritativní dokument proti šíření nové teorie, že pohlaví může být určeno osobní volbou, a nikoli biologicky.

Holandský kardinál říká, že by mohla být zapotřebí papežská encyklika o genderové teorii

Řekl, že i katoličtí rodiče začínají akceptovat, že si jejich děti mohou vybrat své pohlaví - částečně proto, že „neslyší nic jiného“.

Církev, uvedl, teď má naléhavou povinnost připomenout jim pravdivost svého učení o lidském těle.

7. listopadu v Oxfordu řekl agentuře Catholic News Service, že papež Benedikt XVI. a papež František se v posledních pěti letech k této problematice vyjadřují a oba uvádějí, že tato teorie zapouští v západní společnosti kořeny.

„Možná by dokument výhradně o tomto problému mohl být naléhavou záležitostí,“ řekl kardinál Eijk.

„Šíří se to (genderová teorie) v celém západním světě a my musíme lidi varovat,“ uvedl.

„Z hlediska morální teologie je to jasné - není dovoleno měnit tímto způsobem své pohlaví,“ dodal.

„Je to jako s eutanazií a asistovanou sebevraždou,“ pokračoval kardinál Eijk. „Když se o ní začalo diskutovat, lidé byli zprvu nejistí“, ale nyní je s těmito praktikami obeznámeno mnoho lidí, a jsou tudíž považovány za běžné.

Řekl, že mnozí katolíci nyní snadno přijímají genderovou teorii, „dokonce i rodiče, protože nic jiného neslyší“.

Kardinál se takto vyjádřil před Anscombe Memorial Lecture, kde měl v oxfordském dominikánském klášteře Blackfriars hovořit na téma „Zbloudila současná medicína?“.

Třiašedesátiletý kardinál Eijk, morální teolog a bývalý lékař, který – než se stal knězem – pracoval v univerzitní nemocnici v Amsterdamu, řekl, že se bude zabývat vzestupem neterapeutických lékařských praktik, včetně genderového předefinování pohlaví, eutanazie a asistované sebevraždy.

Vysvětlil, že pokroky v medicíně podporují kulturu, v níž podle něj nalezl úrodnou půdu individualismus a genderová teorie.

Ale varoval, že jedním z důsledků měnících se zvyklostí je zvyšující se nesnášenlivost vůči lidem, kteří tyto nové myšlenky nepřijímají. „Žijeme ve velmi netolerantní společnosti,“ řekl. „Lidé hovoří o toleranci a říkají, že jednotlivec má svobodu myslet si, co chce, ale v praxi... lidé musí přijmout tento konkrétní pohled na člověka, tento dualistický pohled na člověka a tento pohled na tělo jako na něco, co je dále formovatelné.

A když řeknete, že to možná není morálně správný způsob, jste vyloučeni,“ řekl. „Je nutné myslet v souladu s těmito moderními teoriemi, jinak jste vyloučeni – tento přístup dnes prostupuje univerzitní svět, parlament, masmédia.

Je to velmi bolestivé a jsem si jist, že to nám, křesťanům, budou činit stále těžší,“ řekl a dodal, že katolíci musí usilovat o právo žít v souladu se svým svědomím, pokud v budoucnu nechtějí čelit obtěžování, nebo dokonce věznění.

Mladí lidé, pokračoval, jsou zdrojem naděje, protože rozpoznal, že jen menšina těch, kteří jsou v Církvi aktivní, „přijala víru v plnosti“. „To bude síla budoucnosti,“ řekl. „Myslím, že budeme malou Církví, malým zlomkem populace – alespoň v Nizozemsku, ale křesťané, kteří zůstanou, budou vést život modlitby, budou mít osobní vztah s Kristem a budou mít jasno o víře a ochotně o ní budou svědčit.

„Bude to malá Církev, ale přesvědčená Církev a bude připravena trpět,“ dodal.

Vzhledem k tomu, že je genderová teorie tak nová, Církev ji jmenovitě odsuzuje až v posledních pěti letech. V roce 2012 se papež Benedikt ve své řeči k římské kurii zmiňoval o genderové teorii, když mluvil o hluboké lži podporující antropologickou revoluci.

Papež František nepřímo kritizuje genderovou teorii v „Laudato si’“, ve své papežské encyklice z roku 2015, a při návštěvě Gruzie a Ázerbájdžánu odsoudil „indoktrinaci genderovou teorií“ jako součást „globální války proti rodině“.



25. 11. 2016, CNS