30.12.2002, Zenit
"Vina" obsahuje 355 stránek dokumentace a rozsáhlou bibliografii. Löw na dokumentech dokládá systematickou persekuci katolíků, o níž se dosud málo mluví.
Autor ukazuje, že katolickou stranu Centrum podporovali a volili právě Židé; lze to vysvětlit tím, že Církev nejzřetelněji odmítala rodící se nacismus a nacionalismus, zatímco protestantské skupiny byly rasovými teoriemi dalekosáhle fascinovány.
Připomíná, že Hitlerovo jmenováni kanceléřem protestantské denominace uvítaly, kdežto katoličtí biskupové odmítli nacistické teorie. Löw navíc shromáždil dokumentaci o rozsahu katolické pomoci Židům. Detailně uvádí, co Hitler, Rosenberg, Goebbels, Himmler a Bormann řekli a napsali o Židech a katolících. Konkrétně Hitler si přál zašlápnout katolickou církev "jako žábu".
Kniha reprodukuje články a kreslené vtipy o katolících, jež vycházely v periodiku SS "Das Schwarze Korps" a ve "Stürmeru". Na jedné z takových kreseb se Žid, katolický kněz a kapitalistický podnikatel společně snaží zastavit svastiku, která se otáčí jako kolo dějin.
Kniha cituje zprávu SS, která ukazuje, co si nacisté mysleli o katolících: "Je nesporné, že katolická církev v Německu se staví proti vládní politice odporu vůči židovské moci. Podporuje Židy, pomáhá jim utíkat, všemi prostředky jim pomáhá v každodenním životě a usnadňuje jim ilegální pobyt. Lidé, kteří toto dělají, mají plnou podporu episkopátu a neváhají utrhnout Němcům, ba i německým dětem, jídlo od úst a dát ho Židům."
Údaje čerpáme z recenze na agentuře Zenit.
18.12.2024, RC Monitor 22/2024
Čteme-li dnes téměř jakoukoli stať o stavu lidstva, jeho hodnot, myšlení a směřování, sotva se vyhneme narážce, že žijeme v nějaké post–době. My křesťané s jistou dávkou nostalgie žehráme na postkřesťanskou dobu. Jako občané trneme, zda už nenastala doba postdemokratická. Informační zmatek, plynoucí z využití technologií pro šíření nepravd, označujeme jako dobu postfaktickou. Jednu zelenou hlavu jsem slyšel zaníceně hovořit o době postindustriální... A někteří si i dnes dokáží uvědomit, že už nějaký pátek žijeme v době postkomunistické, i když už tento pojem poněkud ztratil glanc.
23.01.2025, RC Monitor 1/2025
Dr. Andreas Laun, emeritní pomocný biskup salcburské arcidiecéze, zemřel 31. prosince 2024 ve věku 82 let. Jeho život se vyznačoval neúnavnou oddaností církvi a živému svědectví žité katolické víry i věrnému naplňování biskupského povolání.
09.12.2024, RC Monitor 22/2024
Pouštím se do kontroverzního tématu. Vím to, a proto předem říkám: berte moje názory jen jako úvahu nad zvykem, který byl původně alternativou, ale rozšířil se jako jediná správná možnost.
20.01.2025, RC Monitor 1/2025
Když jsem byl malý kluk, brával mě táta s sebou na dlouhé procházky, někdy ulicemi Prahy, jindy krajinou venku. Někdy jsme spolu sedávali s pruty na břehu Sázavy, řeka šuměla a my mlčeli nebo si tiše povídali, dodnes vím, jak řeka voněla. Letos o Vánocích se mi vybavila jedna tátova raná vzpomínka.
13.11.2024, Catholic Culture
Eugeniusz Mróz žil ve Wadowicích ve stejném nájemním domě jako rodina Wojtyłových. Na gymnáziu studoval s Karolem Wojtyłou. Oba zůstali 70 let přáteli.
03.03.2025, RC Monitor 4/2025
Jeden z četných papežů Františků, a to jako náhodou zrovna ten skutečný a nevysněný, praví v úvodu k novele církevního trestního práva, dohnán na poslední chvíli akutním nebezpečím disciplinárního rozkladu v církvi: „Užití trestů ze strany pastýřů a představených se jeví jako nezbytné. Pastýřova nedbalost v přístupu k trestnímu systému činí zjevným, že neplní svůj úřad řádně a věrně.“