30.12.2010, HPŽ ČR
Biskup Olmsted ve svém prohlášení mimo jiné uvádí: "S nástupem do katolických nemocnic by si věřící měli být jisti tím, že v nich mohou obdržet kvalitní zdravotní péči podle učení církve. Autentická katolická péče v institucích Catholic Healthcare West (CHW) v diecézi Phoenix byla předmětem diskusí mezi CHW a mnou od doby našeho prvního setkání téměř před sedmi roky. Na prvním setkání jsem zjistil, že CHW se již nepodřizuje etickému učení církve, které je jasně vyloženo v Etických a náboženských direktivách Konference katolických biskupů Spojených států. Řekl jsem vedoucím CHW, že kooperace se zlem musí být napravena; protože zdravotní zařízení, které si přeje být nazýváno katolické, musí přilnout k učení církve. Po celých sedm let jsem trval na tom, že skandální situace má být změněna, ale CHW se rozhodla tomu nevyhovět.
Počátkem tohoto roku upoutal mou pozornost potrat provedený v St. Joseph‘s Hospital ve Phoenixu. Je mou povinností deklarovat, že osobou zodpovědnou za toto připuštění potratu v nemocnici je sestra Margaret McBride, R.S.M, která upadla do exkomunikace pro svůj souhlas s usmrcením dítěte. Nadto jsem se pak dozvěděl, že během mého sedmiletého působení jako biskupa v Arizoně docházelo k mnoha dalším porušením Etických a náboženských direktiv v institucích CHW. Jedná se o:
poradenství ohledně antikoncepce, medikace a s tím spojená lékařská a laboratorní vyšetření, včetně orálně a injekčně podávaných antikoncepčních přípravků, nitroděložních tělísek, pesarů, kondomů;
dobrovolná sterilizace (mužů a žen);
potraty odůvodňované mentálním nebo fyzickým zdravím matky, nebo v případech těhotenství, která jsou důsledkem znásilnění či incestu.
Věřící katolíci mají svobodu využít péči v St. Joseph‘s Hospital, ale já nemohu garantovat, že poskytovaná péče bude plně v souladu s učením církve. Navíc, aby bylo zabráněno dojmu, že jde o katolickou nemocnici, jsou podniknuta další opatření, jako je zákaz sloužení mše v nemocnici a zákaz uchovávání Nejsvětější svátosti v nemocniční kapli."
23.05.2025, RC Monitor 9/2025
V několika následujících číslech vám přineseme ukázky z knihy pomocného biskupa v nizozemském ’s-Hertogenboschi Roba Mutsaertse Gewoon Over Geloof (Prostě o víře): Mám dojem, že v církevních kruzích mnoho lidí ustrnulo v sedmdesátých letech. Pořád v nich poznávám spoustu tehdejších prvků. To samo o sobě působí tragicky. Snažit se být moderní tím, že zůstanu v sedmdesátých letech? Podivný druh retromodernismu.
19.05.2025, KSA
Klub sv. Athanasia zve na přednášku P. Mariána Kuffy "O milosti", která se uskuteční 20. května 2025 v Praze.
23.01.2025, RC Monitor 1/2025
Dr. Andreas Laun, emeritní pomocný biskup salcburské arcidiecéze, zemřel 31. prosince 2024 ve věku 82 let. Jeho život se vyznačoval neúnavnou oddaností církvi a živému svědectví žité katolické víry i věrnému naplňování biskupského povolání.
15.04.2025, RC Monitor
Někteří mají ještě v paměti Vánoce a již jsou na dosah dny, kdy bude asi každý z nás co nejintenzivněji rozjímat o utrpení Páně (jak ten čas letí). O jeho prožité bolesti, samotě, nepochopení a lhostejnosti okolí, zradě. Ano, o tom všem je Svatý týden, jehož bolest ovšem přebíjí radost ze Vzkříšení.
02.05.2025, syrzdarma.cz
Na území Sýrie došlo krátce po vzniku islámu k první velké bitvě, která znamenala počátek jeho dominance na Blízkém východě. Trvalo 650 let, než západní civilizace ztratila poslední zbytky svého vlivu. A proč je 11. září historické datum? Islám krátce po svém vzniku dosáhl velkých vojenských úspěchů a začal se šířit na všechny světové strany. Při své expanzi se řídil teorií svaté války, která je s menšími obměnami platná dodnes.
17.03.2025, RC Monitor 5/2025
Změna (či úprava, jak chcete) ritu mše svaté vstoupila v účinnost o první neděli adventní 30. listopadu 1969. Někde se na to připravovali s dychtivostí, jinde s nechutí, ne-li docela věcnými výhradami. Já tomu tehdy jako čtrnáctiletý ještě tak moc nerozuměl, ale připadlo mi divné, když se v sobotu 29. listopadu po ranní mši svaté misál odnesl s tím, že už nebude potřeba. Jak to? říkal jsem si už tehdy. Po nějaké době to vyjádřil kardinál Ratzinger mnohem fundovaněji: není přece možné, aby to, co ještě včera bylo tím správným, ba jediným, se nyní považovalo za škodlivé a touha po tom za něco nepatřičného? Leč byli jsme vycepování k poslušnosti, a tak se začalo „po novu“.