31.12.2011, Catholic News Agency
Svědectví manželů bylo kritizováno v uruguayských médiích.
Arcidiecéze Montevideo ve svém dvouměsíčníku publikovala celé svědectví Victora Guerrera a Gabriely Lopezové z výboru pro rodinu a lidský život uruguayské biskupské konference, aby „si naši čtenáři mohli učinit vlastní závěry“.
Dvouměsíčník, distribuovaný do všech farností arcidiecéze Montevideo, potvrdil postoj církve k návrhu zákona, jehož cílem je legalizace potratů do 12. týdne těhotenství.
Guerrero a Lopezová poskytli své svědectví 29. listopadu a odsoudili návrh zákona jako trik mezinárodních organizací, které naléhají na Uruguay, aby povolila interrupce. „Bohužel takovéto návrhy nevznikají z iniciativy místních zákonodárců, ale spíše ze strategií podporovaných mezinárodními institucemi, které se snaží klamat lidi a jejich zákonodárce,“ řekli.
„Za tímto nátlakem jsou mezinárodní nadace jako Rockefeller Foundation, Ford Foundation, MacArthur Foundation a mnoho dalších ..., které považují růst světové populace za bezpečnostní problém,“ řekla Lopezová.
Uruguayští biskupové byli nespokojeni se způsobem, jak bylo toto svědectví medializováno, a proto se rozhodli zveřejnit své připomínky v plném rozsahu.
Senátorka Monica Xavierová, která společně s poslancem Alvarem Vegou podporovala tento návrh zákona, řekla o svědectví páru, že je „zcela mimo mísu“, a uvedla, že zatímco některé organizace mohou považovat potrat za „hřích“, stát jej nemůže klasifikovat jako „zločin“.
Vega řekl, že jejich svědectví si nezaslouží odpověď, protože církev „je mimo reálný svět“.
„Církev z toho nemá radost, protože nezákonné nejsou jenom potraty, ale i oplodnění in vitro. Nemůžete používat kondom, antikoncepční tablety a tak dále,“ řekl.
Uruguayská biskupská konference poslala 5. prosince dopis předsedovi senátního výboru pro zdravotnictví, v němž píše, že „postoj celého sboru biskupů, kteří tvoří uruguayskou biskupskou konferenci, je v souladu s učitelským úřadem katolické církve na celém světě“.
Prezident latinskoamerické pobočky Institutu pro výzkum populace Carlos Polo řekl 13. prosince agentuře CNA: „Chválím uruguayské biskupy za jejich odvahu. Ti, kdo podporují kulturu smrti, věřili, že církev v Uruguayi je slabá a nepostaví se proti návrhu zákona o legalizaci potratů.“
„Myslím, že zastánci potratů z vládnoucí strany, kteří navrhli tento zákon směřující proti životu, jsou velice překvapeni. Jsem přesvědčen, že Uruguay bude mít skvělou zprávu pro nás všechny, kdo hájíme život v Latinské Americe,“ řekl Polo.
19.08.2024, RC Monitor 15/2024
Nevím, kolikrát jsem musel odpovídat v posledních dnech na otázku: „A co říkáte, pane faráři, na zahájení olympiády v Paříži?“, ale vím, co jsem odpovídal. Odpovídal jsem slovy, která jsem si vypůjčil od francouzského prezidenta pana Macrona: „Toto je Francie!“.
20.12.2024, RC Monitor 23/2024
Je jasné, že fyzický svět (ale zřejmě ani duchovní) není dvourozměrný, ale třírozměrný, a takové má být i naše myšlení, resp. chápání celé Boží duchovní skutečnosti, které se zakládá na pozorování světa jako takového, byť ho ve svém „dvourozměrném“ myšlení nedokážeme nikdy plně pochopit a plně vyjádřit. Bůh (Trojice) evidentně není „dvourozměrný“ (Bůh a ďábel, jak si to většinou představujeme), ale trojiční (Otec, Syn a Duch svatý). Ďábel je jen padlý anděl... stvoření, ale často ho svět považuje za rovnocenný protiklad trojičního Boha.
18.12.2024, RC Monitor 22/2024
Čteme-li dnes téměř jakoukoli stať o stavu lidstva, jeho hodnot, myšlení a směřování, sotva se vyhneme narážce, že žijeme v nějaké post–době. My křesťané s jistou dávkou nostalgie žehráme na postkřesťanskou dobu. Jako občané trneme, zda už nenastala doba postdemokratická. Informační zmatek, plynoucí z využití technologií pro šíření nepravd, označujeme jako dobu postfaktickou. Jednu zelenou hlavu jsem slyšel zaníceně hovořit o době postindustriální... A někteří si i dnes dokáží uvědomit, že už nějaký pátek žijeme v době postkomunistické, i když už tento pojem poněkud ztratil glanc.
23.12.2024, RC Monitor 24/2024
Za pár dní se ve většině našich domácností rozzáří vánoční stromek a následně se rozzáří i oči, především ty dětské, až spatří pod onou osvícenou a rozzářenou zelení dárky. A radostí se rozzáří i oči těch, kteří ony dárky kupovali a balili, neboť, jak časem zjistí i ti letos nejmenší, větší radost je dávat než dostávat. Tedy, pokud máte opravdu rádi. A protože Bůh nás má opravdu rád, dal nám to nejvíc, co nám mohl dát. Sebe.
11.10.2024, RC Monitor 18/2024
Jedna čtenářka našeho časopisu se zamýšlí nad normálností i současným bláznivým světem. Když jsem její článek četl, vzpomněl jsem si na patera Hertze, dominikána, profesora na Angeliku, který nás měl na morálku, když jsme jeden semestr probírali spravedlnost.
25.12.2024, redakce RC Monitoru
"V temnotě, kterou lidstvo šíří, není nic definitivního; díky Božímu působení se vše může znovu rozzářit." (Br. M.-Samuel, opat z Nového Dvora)