13.12.2016, Agenda Europe
Dále se ve zprávě parlamentu, vypracované maďarským středopravým poslancem Józsefem Nagyem, uvádí, že „je nezbytné zajistit rovný přístup ke zdravotní péči - včetně sexuálního a reprodukčního zdraví -, a to bez ohledu na ekonomickou a geografickou situaci žen či míru jejich postižení“. Zastánci potratů už dlouho používají zdánlivě neškodnou frázi „sexuální a reprodukční zdraví“, do níž zahrnují potrat, takže zde jednoduše řečeno mají na mysli: „Chceme legální potraty na požádání v Irsku a na Maltě, což jsou jediné dvě země, kde je to zakázáno.“
Nejkřiklavější porušování mezinárodních lidských práv, nahrazených radikální ideologií, pochází z tvrzení parlamentu, že „odmítnutí život zachraňujících služeb sexuálního a reprodukčního zdraví, včetně život zachraňujícího potratu, představuje závažné porušení lidských práv“. Tento orwellovský jazyk staví realitu vzhůru nohama, když tvrdí, že úmyslné zabíjení nenarozených dětí představuje „život zachraňující“ jednání. Ženy kdekoli, i ve všech zemích, které zakazují vraždění jejich nenarozených dětí, vždy obdrží veškerou nezbytnou lékařskou péči, která má za cíl záchranu jejich životů i tehdy, kdy takovýto zásah povede k neúmyslné smrti nenarozeného dítěte v děloze.
Evropský parlament jen mrhá časem a penězi daňových poplatníků a kope si vlastní hrob, když takto dává najevo, jak je odtržen od opravdových každodenních problémů občanů (jako například najít zaměstnání nebo slušné bydlení), které údajně reprezentuje.
17.03.2025, RC Monitor 5/2025
Změna (či úprava, jak chcete) ritu mše svaté vstoupila v účinnost o první neděli adventní 30. listopadu 1969. Někde se na to připravovali s dychtivostí, jinde s nechutí, ne-li docela věcnými výhradami. Já tomu tehdy jako čtrnáctiletý ještě tak moc nerozuměl, ale připadlo mi divné, když se v sobotu 29. listopadu po ranní mši svaté misál odnesl s tím, že už nebude potřeba. Jak to? říkal jsem si už tehdy. Po nějaké době to vyjádřil kardinál Ratzinger mnohem fundovaněji: není přece možné, aby to, co ještě včera bylo tím správným, ba jediným, se nyní považovalo za škodlivé a touha po tom za něco nepatřičného? Leč byli jsme vycepování k poslušnosti, a tak se začalo „po novu“.
12.07.2025, RC Monitor 13/2025
Na začátku léta asi většina lidí myslí na dovolenou, prázdniny a také na děti. Na ty asi přede vším. Přejeme jim jistě pěkné prázdniny, aby si užily sluníčka, vody, hor, lesů, táborů a všeobecně zábav. A jistě není náhodou, že právě na začátku si připomínáme jednu dívku, která, vlastně ještě ve věku dětském, vydala svědectví takové, že díky němu se jí dostalo cti oltáře. Pravda, u nás je v kalendáři tato světice poněkud paradoxně zastíněna jakýmsi mistrem z Husince, ale to jen proto, že nám stát na jeho počest dává volno. A letos navíc je to také neděle.
11.06.2025, statistikaamy.csu.gov.cz / vaticannews.va
Podle Papežské ročenky 2025 a Annuarium Statisticum Eccelesiae 2023, které vydává Centrální statistický úřad církve, se mezi roky 2022 a 2023 zvýšil počet katolíků na celém světa z 1 390 mld. na 1 406 mld., tj. o 1,15 %. Každý pátý katolík (20 %) žije v Africe. Jejich počet se zvýšil z 272 mil. v roce 2022 na 281 mil. v roce 2023, meziročně tak vzrostl o 3,31 %. Své prvenství v počtu pokřtěných katolíků potvrzuje Demokratická republika Kongo s téměř 55 mil., následovaná Nigérií s 35 miliony; významné počty zaznamenávají také Uganda, Tanzanie a Keňa.
03.03.2025, RC Monitor 4/2025
Jeden z četných papežů Františků, a to jako náhodou zrovna ten skutečný a nevysněný, praví v úvodu k novele církevního trestního práva, dohnán na poslední chvíli akutním nebezpečím disciplinárního rozkladu v církvi: „Užití trestů ze strany pastýřů a představených se jeví jako nezbytné. Pastýřova nedbalost v přístupu k trestnímu systému činí zjevným, že neplní svůj úřad řádně a věrně.“
12.05.2025, RC Monitor 7/2025
Vždycky jsem ráda poslouchala názory, které se s mými rozcházely. Zvláště mě zajímala krajní řešení, protože jsem měla za to, že tak dojdu k nějaké objektivní pravdě.
24.03.2025, RC Monitor 5/2025
„Svátost Kristova těla a jeho krve ať nám slouží k věčnému životu“ (modlitba kněze po Beránku Boží). „Kéž přijetí tvých svatých svátostí, Pane, není mi k soudu ani odsouzení, ale k uzdravení duše i těla“ (z řeckokatolické liturgie).