Maďarský premiér Viktor Orbán ostře kritizuje EU za to, že přijímáním ideologie LGBT odmítá „křesťanské dědictví“

04.09.2023, LifeSiteNews

Evropská unie „vyrovnává svůj počet obyvatel pomocí migrace a vede LGBTQ ofenzívu proti evropským národům, které mají přátelský postoj k rodině,“ varoval maďarský předseda vlády.


Evropská unie se stala „nezodpovědnou říší“, které ve jménu ideologie LGBT vede válku proti prorodinným, křesťanským evropským národům, prohlásil minulý víkend maďarský předseda vlády Viktor Orbán.

Orbán vystoupil v červenci v rumunském Băile Tușnad na každoroční konferenci Letní univerzity Tusványos. V této oblasti žije vysoké procento etnických Maďarů. Orbán toto setkání navštěvuje nejméně od roku 2014.

Ve svém projevu zaměřeném na budoucnosti se soustředil na domácí i zahraniční záležitosti. Jak již LifeSite informoval, Orbán apeloval na USA, aby ve vznikajícím multipolárním světovém uspořádání vnímaly Čínu jako světovou mocnost a nestupňovaly již existující napětí. „Strany, které stojí proti sobě, by se navzájem měly uznávat jako sobě rovné,“ řekl.

Orbán také poznamenal, že Evropa ztratila křesťanskou víru. Poukázal na to, že „západní hodnoty“ dnes mají kořeny v „migraci, LGBTQ a válce“.

„V jádru konfliktů mezi Evropskou unií a Maďarskem“ je to, že „Evropská unie odmítá [své] křesťanské dědictví.“. EU „vyrovnává svůj počet obyvatel pomocí migrace a vede LGBTQ ofenzívu proti evropským národům, které mají přátelský postoj k rodině“.

Vydávání Monitoru je financováno výhradně z dobrovolných darů Vás, čtenářů. Budeme vděční, pokud se rozhodnete Monitor podpořit darem, abychom mohli v této službě pokračovat.

„Evropa dnes vytváří svou vlastní politickou třídu,“ dodal, „která již není zodpovědná a nezastává žádná křesťanská ani demokratická přesvědčení.“

Od svého zvolení roku 2010 změnil Orbán svou historicky katolickou zemi v obranný val proti globalismu a multikulturalismu, čímž vyvolává hněv politických zastánců otevřených hranic. V posledních letech se v Maďarsku usadili mnozí takzvaní národní konzervativci či „postliberálové“, jako například badatel Gladden Pappin.

Orbán poukázal na dichotomii mezi Maďarskem a jeho sekulárními, liberálními sousedy, kdy připomněl, že jeho ústava vychází z jeho křesťanského dědictví, zatímco ústavy ostatních stojí na představě osamoceného jedince.

„Podstatou maďarské ústavy, jeho základním předpokladem, je to, že existuje místo, které je naše, náš domov,“uvedl. „Existuje společenství, které je naše, a tím je náš národ.“

„Naším duchovním východiskem je to, že toho nejdůležitějšího v lidském životě nelze dosáhnout osamoceně,“ pokračoval. „Proto je v jádru naší ústavy slovo ’my‘. Mír, rodinu, přátelství a ducha společenství nelze získat osamoceně.“

Orbán dodal, že maďarská ústava je neoblomně prorodinná.

„Naše ústava... prosazuje místo, kde naše děti budou žít jako ve své vlasti. Potvrzuje naši identitu jako mužů a žen, protože právě to nazýváme rodinou,“ řekl. „Potvrzuje také naše hranice, protože tak můžeme vyjádřit, s kým chceme žít.“

Během svého projevu Orbán také předložil hloubkovou analýzu vnitropolitických bojů v rámci EU. Řekl, že na Maďarsko útočí „federalisté“, kteří pomocí „politické korupce“ financují jeho protivníky, aby odstranili jeho vládu v Maďarsku.

„Federalisté se nás snaží vytlačit; otevřeně říkají, že v Maďarsku chtějí změnit vládu,“ prohlásil. „Využívají všechny prostředky politické korupce k financování maďarské opozice. Totéž dělají v Polsku a pamatujete si, jak se snažili, aby v Itálii nezvítězila pravice Meloniové? Všechny tyto pokusy selhaly.“

Francii, Německo a Českou republiku Orbán charakterizoval jako na straně „federalistů“, zatímco Polsko, Maďarsko a potenciálně také Itálii a Rakousko podle něj stojí na straně suverenity.

Orbán dále varoval, že přílišné „odpojování“ od světové ekonomiky by bylo od Evropské unie pošetilé, zvlášť s ohledem na Rusko, které zajišťuje většinu energetických potřeb kontinentu.

„Nastavit novou rovnováhu se nepodaří přes noc – ani z měsíce na měsíc,“ předpovídal. „Nastolení takové nové rovnováhy potrvá celou generaci. To znamená, že nejen my budeme žít v tomto globálním systému vztahů, v této světové éře a v tomto duchu doby, ale i naše děti... Při tvorbě našich maďarských národních plánů to musíme mít na mysli.

Přeložila Alena Švecová


Další články



Papež Lev vydal první papežskou exhortaci Dilexi Te

31.10.2025, The Catholic Herald

Papež Lev XIV. vydal svou první významnou papežskou exhortaci Dilexi Te (Miloval jsem Tě) – pastorační dokument o křesťanské povinnosti milovat a sloužit chudým. Text, podepsaný 4. října na svátek svatého Františka z Assisi a zveřejněný Vatikánem 9. října, představuje pokračování i završení díla, které krátce před svou smrtí zahájil papež František. Ve své předmluvě papež Lev prozrazuje, že jeho předchůdce připravoval tento dokument už v době své smrti na počátku roku.

Lidská sexualita a její eschatologické naplnění – 4. část

03.09.2025, RC Monitor 15/2025

Z našich předchozích pojednání o lidské sexualitě je patrné, jakou zásadní důležitost má pro její chápání celková interpretace skutečnosti. Člověk je součásti reality, v níž vládnou určité zákony, a i on je jim podroben. Lidské jednání v sobě nese řadu znaků, které se vyskytují i u činností jiných jsoucen. Proto je pohled do širšího kontextu lidského života nepostradatelný.

Na pohodu

25.08.2025, RC Monitor 15/2025

Mám kolegyni. Je mladá, hezká, erudovaná a k pacientům je vlídná. Pracuje s nasazením, tak se stává, že občas přijde domů značně unavená. Její manžel, který nepůsobí ve zdravotnictví, jí doporučuje, ať si práci zařídí jinak – aby byla na pohodu.

Nechat se spoutat a pozřít Láskou

02.10.2025, RC Monitor 18/2025

Vidíme-li prostřený stůl a na něm pestrý výběr všeho možného, je těžké zabránit tomu, aby se nám sbíhaly sliny. Pana Pavlova nelze obejít, jsou to reflexy. Ale dříve než usedneme k bohaté tabuli, bychom si měli položit otázku, kdo nám onu hostinu přichystal a zve-li nás ke stolu za účelem našeho nasycení, nebo abychom se my sami ocitli též na jídelním lístku.

Lidská sexualita a její eschatologické naplnění – 5. část

08.09.2025, RC Monitor 16/2025

Realistická filosofie ukazuje, jak se v objektivně dané realitě jedno uskutečňuje v mnohém a mnohé se na různých úrovních sjednocuje. V sub–humánní sféře se jedná o prostou danost, jež nachází svůj výraz ve specifické, generické a analogické podobnosti mezi skutečnostmi světa. Specifikum člověka spočívá mimo jiné v tom, že si tyto souvislosti uvědomuje, že je poznává. Poznání je činností, jíž poznávající subjekt komunikuje s poznaným předmětem.

Srdce našeho Pána Ježíše Krista

27.06.2025, RC Monitor 12/2025

Svatý Jan Maria Vianney v jednom ze svých kázání řekl: „Jestliže, drazí bratři, nemilujeme dobrého Boha, jsme velmi nešťastní.“ Možná právě proto žijeme v době, kterou bychom mohli označit jako dobu horečné honby za štěstím. Kdekdo se za ním honí, kdekdo o něj usiluje, kdekdo ho hledá, kdekdo o něm mluví. Ale jsou ti, kteří podlehli této honbě, opravdu šťastní? Spíše to vypadá, jako by se zástupy těch, kteří usilují o štěstí, stále zahušťovaly, místo aby řídly.


načíst další


Články e-mailem

Nové články přímo
do vaší e-mailové schránky



Čtrnáctideník Monitor

Tištěný publicistický čtrnáctideník Monitor bude ve vaší poštovní schránce každý druhý pátek. Zasílání je bezplatné a je hrazené výhradně z darů čtenářů.





MONITOR - svět katolickýma očima

redakce@rcmonitor.cz

© 2002-2025 Res Claritatis, z.s.